5 abilitati de coaching pe care orice manager trebuie sa le detina

Un articol de Martha Duesterhoft. Traducere si adaptare: Alexandra Cojocaru

 

Daca esti un manager care doreste sa-si dezvolte echipa, sa se dezvolte personal si sa-si construiasca o cariera de succes , trebuie sa stii ca unul dintre secretele in a avea un impact pozitiv in cariera este acela de a actiona mai mult ca un coach decat ca un manager.

Un studiu efectuat de Bersin & Associates a aratat ca organizatiile ai caror lideri au adoptat in mod regulat un stil de coaching eficient a dus la  imbunatatirea rezultatelor afacerii cu 21% comparativ cu cei care nu au adoptat coachingul in activitatea lor. Foarte multi oameni nu sunt lamuriti in legatura cu diferentele dintre o abordare de coaching si una clasica asa ca voi sublinia cateva aspecte cheie:

  • Coach-ul  foloseste abordarea ”A Intreaba” vs “A  Spune”. Nu le spune angajatilor ce sa faca , foloseste intrebari puternice in schimb. Acest lucru  le permite angajatilor sa vina cu propriile solutii. Cand au fost implicati in tot procesul de  gasire al solutiilor, ei se simt mult mai responsabili  pentru ca este vorba despre  propriile idei.
  • Coach-ul se concentreaza mai mult pe angajati decat pe sarcinile acestora- este vorba despre dezvoltarea lor personala.
  • Coaching-ul nu se refera la ”a repara” pe cineva. Din nou este vorba despre dezvoltarea angajatilor si facilitarea procesului lor de invatare .
  • Coach-ii creeaza o structura care permite tinerea angajatilor raspunzatori pentru actiune si rezultat. Acesta ii va ajuta pe angajati sa se concentreze pe atingerea rezultatelor propuse.
  • Coaching-ul este ceva ce  poate / ar trebui sa se întample atunci cand este necesar, la un anumit  moment, acesta fiind cel mai eficient mod in care invatarea are loc. Este o modalitate foarte bună de a consolida ceea ce probabil a fost învățat candva în sala de clasă prin valorificarea experiențelor traite la locul de muncă.

 

A actiona mai mult ca un coach

Asadar cum poate un manager sa actioneze mai mult ca un coach?

  1. Pune intrebarile potrivite.
  2. Cunoaste angajatii si pozitia fiecaruia.
  3. Conduce conversatiile (prin intrebari , nu directive) la un accord mutual asupra prioritatilor dezvoltarii angajatilor.
  4. Se asigura ca informatiile de feedback sunt intotdeauna auzite si intelese de angajati. Din nou, cea mai eficienta modalitate de a obtine aceasta asigurare  il reprezinta intrebarile de clarificare.
  5.  Se implica in  sprijinirea angajatilor printr-un angajament comun la obiectivele, responsabilitățile și etapele lor de acțiune.

 

Coaching = conversatii eficiente

Ce da eficienta unei conversatii? Este vorba despre un dialog (a intreba) , si nu despre un monolog (a spune).

Cele mai bune intrebari de coaching sunt:

  • Intrebarile deschise
  • Focusate pe rezultate utile
  • Care nu judeca (evita sa intrebi de ce )

 

Iata cateva exemple de intrebari deschise ce pot fi folosite in locul versiunii de intrebari inchise:

Intrebari deschise de invitatie:

“Care este statusul proiectului x ?”

“Cum te pot ajuta?” (comentariul nostru: atentie la aceasta intrebare pentru ca, in functie de context, poate sugera angajatului ca este incapabil sa faca ceea ce are de facut)

“Poti sa imi povestesi despre acea eroare?”

” Descrie-mi modul in care ai gandit acest aspect”

“Ce alte abordari ai putea folosi data viitoare ?”

“Cum consideri ca au influentat emotiile tale perceptia asupra situatiei?”

 

Intrebari inchise de evaluare (comentariul nostru: atentie la tonul si limbajul non-verbal pe care il folositi )

 

Ai terminat deja? Ai vreo problema?http://www.dreamstime.com/-image21667379

Ai facut acea greseala ?

Crezi ca asta va rezolva cu adevarat problema?

Ce te-a facut sa crezi ca e o idée buna?

Este destul de clar, nu e asa?

Nu am trecut peste acest aspect déjà?

De ce nu ai facut “x” ? (comentariul nostru: folositi intrebarea “de ce?” cat mai rar, si numai acolo unde chiar simtiti ca il va ajuta pe interlocutor)

 

Asadar sunteti pregatiti pentru provocare ?

Angajatii tai, afacerea cat si cariera ta vor avea de beneficiat daca veti incepe sa adoptati o mentalitate de manager coach.

Va veti putea dezvolta si provoca angajatii intr-un mod care le va construi cu adevarat noi abilitati si le va permite sa invete din experiente.

BONUS: Cariera ta va inflori, daca vei fi cunoscut ca fiind un bun motivator si dezvoltator de echipa/oameni – o abilitate esentiala pentru succesul pe termen lung.

 

Sursa : http://www.tlnt.com/2013/06/25/5-coaching-skills-that-every-manager-needs-to-have

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>